Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Nagy Róbert - A Wood Software Bt. üzleti terve

Alapadatok

Év, oldalszám:2000, 8 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:501

Feltöltve:2010. április 18.

Méret:82 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Soproni Egyetem Közgazdaságtudományi Intézet Marketing-Management Tanszék Üzleti Terv Készítette: Nagy Róbert V.ofmh A vállalkozás neve: Wood Software Bt. Rövid név: WoodSoft Bt. Székhely: 9400. Sopron, Ady E út 5 Tel/Fax: 06-99/555-111 Alakulás dátuma: 1996. május 12 Bejegyzés dátuma: 1996. május 15 Beltag: Nagy Róbert Kültag: Szabó László Jogi státusz: Betéti Társaság Számviteli rendszer: Egyszeres könyvvitel 1. A WoodSoft Bt bemutatása, vezetői összefoglaló A Woodsoft Bt. 1996-ban alakult két faipari mérnök vezetésével A beltag Nagy Róbert 1996ban végzett Okleveles Faipari Mérnökként A beltag Szabó László ugyanott és ugyanakkor végzett szintén Okleveles Faipari Mérnökként. Mivel mindketten valamilyen szinten értünk a számítástechnikához és a szoftverekhez, felismertük az ebben rejlő lehetősségeket. Ekkor még kibontakozóban volt ez az iparág, de lehetett rá számítani, hogy a faiparra hosszú időn

keresztül még senki sem fog szakosodni. A cég alapításkor két személyi számítógéppel kezdte, amelyeket az alapító tagok hoztak be apportként 30-70 százalékban. A vállalkozás már a kezdetekben ráébredt arra, hogy tisztán faipari mérnöki előképzettséggel nem lehet egy szoftvercéget nyereségesen üzemeltetni, ezért az alapítás után egy hónappal alkalmazott egy programozó matematikust, aki a szakmai dolgokat irányítja. Később felvételre került egy gépészmérnök, mivel a mai gyakorlati problémák nagy része gépészeti problémákat vet fel. Tevékenységeink: Kizárólag faipari cégeknek gyártunk egyedi megrendelésre szoftvereket. A vevő megfogalmazza a megoldandó problémát, amelyre mi megkeressük a megoldást és meg is valósítjuk szoftveresen. Az így elkészült szoftvereket a későbbiekben karbantartjuk és fejlesztjük 2. A vállalkozás bemutatása, meghatározása A mai szoftverpiac egy robbanásszerű növekedést mutat az

előző évekhez képest. Egyre inkább megbizonyosodik, hogy aki nem fejleszt ilyen irányban az jelentősen lemarad a versenytársakhoz képest. Egyre több cég foglalkozik szoftverek gyártásával, így a piacon egyre nagyobb verseny alakul ki. Mivel szokásos értelemben vett alapanyagigény nincs, ezért az árak és szolgáltatások nagyon rugalmasan alakíthatók és egy szerencsés lépéssel igen rövid időn belül, igen nagy haszonra lehet szert tenni. Mi elsősorban nem a nagy szoftvergyártókkal kívánunk versenyezni, hanem egy szűkebb réteget kívánunk lefedni az általunk készített és forgalmazott szoftverekkel. Felméréseink szerint a faiparban rohamosan növekszik a számítógépek száma és az olyan eszközöké, amelyeket közvetve vagy közvetlenül számítógép irányít. Vállalatunk nem a programvezérlésű gépek felé kíván orientálódni, hanem inkább a közvetett számítógépes termeléstámogatás felé. Ez annyit jelent, hogy mi nem

professzionális gépekhez kívánunk szoftvereket készíteni, mert ezen szoftvereket általában maga a gépgyártó végzi el, és csak úgy vállal garanciát a gépére ha a vevő ezt a szoftvert használja. Mi azon vállalkozásokat célozzuk meg, amelyeknek nincs pénze nagy értékű gépet vásárolni, de szeretné számítógép segítségével a termelését fellendíteni, és biztosítani szeretné magának, hogy lépést tart a versenytársakkal. A termékeknek, klasszikus értelemben vett életgörbéje nincs, mert azok egyediek és megrendelésre készülnek. 3. Működési terv A cég termékfejlesztését gyakorlatilag a vevők végzik. Az álltaluk felvetett problémát team munkában megkonzultálja a programozó matematikus, a gépészmérnök illetve az egyik faipari mérnök, majd kidolgozzák a probléma megoldásához vezető lépéseket és felosztják egymás között a munkát. A vállalkozás egy sikeresen teljesített megrendelés után az elkészített

szoftvert a vevő rendelkezésére bocsátja, azonban a tulajdonosi, terjesztési és fejlesztési jogok a mi vállalatunk tulajdonában maradnak. Ezt a szoftvert így a cég a későbbiekben fejleszti, és az esetleges érdeklődőknek értékesíti. Azonban nem minden elkészült szoftvert kezelünk így, csak azokat, amelyeket úgy ítélünk meg, hogy a későbbiekben haszonnal tovább tudjuk értékesíteni. Ezért a „termékfejlesztésért” mit kap a vevő? Az ötletadó ügyfél az elkészült szoftvert jelentős árkedvezménnyel vásárolhatja meg, és a későbbiekben ingyen jut hozzá a frissítésekhez. Ez a termékfejlesztési forma szerintünk a cég egyik erőssége, mert olyan árut hozunk létre, amelyre biztos igény mutatkozik. A szoftverek gyártása a soproni irodában történik, ahol jelenleg négy számítógép van egy hálózaton, az optimális és gyors munkához szükséges szoftverekkel felszerelve. A program fő moduljának írását a programozó

matematikus végzi, míg az almodulokat és a segédprogramokat a gépészmérnök és az egyik faipari mérnök készíti el. A másik faipari mérnök a kereskedelemmel, marketingel és az ügyfelekkel való kapcsolattartással foglalkozik. A gyártásnak szokványos értelemben vett alapanyagköltsége nincs. Az alapanyagköltségbe az iroda rezsije, az irodai munka költségei és a sokszorosítás költsége tartozik, valamint az alkalmazottak bére. A cég nem rendelkezik karbantartási és szervízellátási részleggel. Ezt az ágat a közeljövőben kívánjuk fejleszteni, a már megpályázott hitelből. A vállalat működésének külső befolyásoló tényezői közvetlenül a jogi rendelkezések és a piaci helyzet ingadozásai. Konkurencia jelenleg ebben az ágazatban nincs és a közeljövőben nem is lehet rá számítani. Más szoftverkészítő cégek részéről történt próbálkozás hogy a faipari szoftvergyártási ágazatból egy szeletet hasítsanak ki,

azonban mivel nincs megfelelő szakmai hátterük, ezek a próbálkozások kudarccal végződtek. 4. Marketing terv A jelenlegi megítélés szerint ez az iparág igen feltörekvőben van, és messze nincsenek kiaknázva a benne rejlő lehetősségek. A piac egyre inkább bővül, egyre többen kívánják a számítástechnikát bevonni a vállalat működésébe és a termelés irányításába. A vásárlói igények évről évre megsokszorozódnak, azonban pár éven belül ez az érdeklődés előreláthatólag megtorpan. A vállalat az árai kialakításánál figyelembe veszi a befektetett anyagi és szellemi értékeket, és a piac jelenlegi helyzetét, természetesen a cég nyereségessége mellett. A vállalkozás a jelenlegi stádiumában igen fontosnak tartja a megfelelő reklámstratégiát. Mivel egy igen szűk réteget célzunk meg ezekkel a reklámokkal, ezért viszonylag erőteljes népszerűsítési kampányt tud a cég megfinanszírozni. A megcélzott szűk réteg

miatt nincs értelme költséges, nagy tömegekhez eljutó hirdetést finanszírozni, ezért inkább a személyes megkeresésre és kapcsolattartásra tesszük a hangsúlyt. A vállalatunk igen nagy mennyiségű prospektust és demócd-t juttat el az esetleges vevőkhöz, valamint a kereskedelemmel és marketinggal foglalkozó faipari mérnők rendszeresen keres fel faipari cégeket, és a beleegyezésük mellett javaslatot tesz az esetleges fejlesztésekre. Ezen kívül a rendszeresen megjelenő szakmai lapokban is vannak hirdetéseink. A cég az egész ország területén folytatja ezt a tevékenységét. A vállalatunk az elkövetkezendő jövőben piackutatást kíván végezni a faipari cégek megkérdezésével. A piackutatás témája és célja az lenne, kívánnak-e a faipari vállalatok az interneten megjelenni, és ha igen milyen témával, volumenben és mennyit lennének hajlandóak erre költeni. Ezzel a piackutatással azt szeretnénk megtudni, hogy érdemes-e a cégünk

profilját bővíteni internetes szolgáltatásokkal. Ha a kutatási eredmény azt mutatja hogy erre igény mutatkozik, a cégünk hitelből vásárolna egy nagyteljesítményű Webszervert, amelyen a kuncsaftjainknak létesítenénk honlapokat, illetve megrendelésre vállalnánk honlapkészítést, fejlesztést és fenntertást. Természetesen ezt a területet is csak a faiparon belül kívánjuk végezni, mert egyébként igen nagy verseny van ezen a színtéren, amelybe nem kívánunk belekapcsolódni. 5. Termékek és tervezett szolgáltatások Jelenleg termékeinket a szoftvereket CD adathordozón, dokumentációval és felhasználói kézikönyvvel hozzuk forgalomba. A csomagolást egy csomagolástervezővel terveztettük meg a mai kor divatja és igényei szerint. A vásárló a szoftver megvásárlásával igényt tarthat a következő három frissített verzióra, frissítésenként az eredeti szoftver árának 20%- á ért. Későbbiekben tervezzünk a vásárlóinknak a

szoftverhasználatról oktatásokat, ahol cégünk egy alkalmazottja bemutatná és megtanítaná a vevőinknek vagy az álltaluk delegált embernek a termék szakszerű és pontos használatát. Előkészítés alatt áll egy gyorsreagálású szervizkocsi, amellyel az ország bármely részén, 48 órán belül képesek leszünk megoldani a felmerülő problémákat. Ezt a szolgáltatást azért tartjuk fontosnak, mert a szoftvereink meghibásodása sok helyen igen jelentős termeléskiesést eredményezhet. 6. Vezetősség és szervezeti felépítés Vállalati felépítés Nagy Róbert Ügyvezető Marketing, Kereskedelem Vevőkkel való kapcsolattartás Szabó László Fejlesztésirányító Termelés koordinálása Programtervezés Kurucz Péter Programozásvezető Programfejlesztés Háttérmunka Gyenizse Péter Gépészeti tanácsadó Programfejlesztés Háttérmunka A vállalkozás tisztségviselői:  Nagy Róbert, Okleveles Faipari Mérnök : A vállalat

ügyvezetője és 70 %-ban tulajdonos. Feladata a vállalat vezetése, a marketingstratégia megvalósítása és az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartás, továbbá konzultál a könyvelővel és bonyolítja a cég kereskedelmi ügyeit.  Szabó László, Okleveles Faipari Mérnök : A vállalat fejlesztésirányítója és 30 %-ban tulajdonos. Feladata a termelésben részvevők munkájának összefogása és irányitása Személy szerint is termelő munkát végez. Konzultál és egyeztet a többi termelésben résztvevő személlyel.  Kurucz Péter, Okleveles Programozó Matematikus : Feladata a programok főmoduljának elkészítése és a végleges forma kialakítása.  Gyenizse Péter, Okleveles Gépészmérnök : Feladata szakmai tanácsadás, programmodulok készítése és minden kiegészítő termelési feladat. A vállalatvezetés személyzeti politikája előnyben részesíti a kis létszámú nagy hatékonyságú munkát. Stratégiája hogy kevesebb

tehetséges embert alkalmaz az átlagnál magasabb bérért Ez igen nagy megtartóerőnek bizonyult a vállalat eddigi életében. A vállalati felépítés diagram szigorú alárendeltséget tükröz, azonban ez inkább a tulajdonosi viszonyokra vonatkozik. A munkamegosztás inkább mellérendeltséget tükröz és minden személy egyenrangú. A vállalatvezetés elveihez hozzátartozik, hogy a beosztásokat nem használják a mindennapi életben, és az irodában is négy teljesen egyforma személyi iroda lett berendezve. A tulajdonosok magától értetődően részesednek a nyereségből, de az alkalmazottak bére is szorosan kötődik a nyereségességéhez. 7. Kockázatbecslés A vállalkozás számba vehető reális kockázatként figyelembe veszi:  A piac telítődése: Ebben az ágazatban, a programvezérelt gépek előretörésével és árcsökkenésével nagy mértékben csökkenhet a vásárlási kedv a mi szoftvereink iránt. Megoldási lehetősség: Kiterjesztjük

tevékenységünket a már fent említett internetes szolgáltatásra, illetve figyelembe véve a jelenlegi megmunkáló gépek árait, előrelátható időn belül jelentős árcsökkenésre nem lehet számítani.  Jogi intézkedések: A nagy szoftvergyártó cégek tevékenységét figyelembe véve elképzelhető, hogy lobbizás útján olyan törvényt tudnak elfogadtatni, amely hátrányosan érintheti a kisebb cégeket. Megoldási lehetősség: A szoftverpiacon kezdetben levő káosz mostanra stabilizálódni látszik. Kialakult az ilyen irányú törvények váza, amely viszonylag jól működik. Ezeket az alapokat senki nem kívánja lényegesen megváltoztatni.  Vállalaton belüli problémák: A vállalat alkalmazottjai közül valaki kilép, amely tekintetbe véve a kis létszámot igen nagy problémákat okozhat. A tulajdonosok esetlegesen kivonhatják a befektetett pénzüket amely anyagi nehézségeket okozhat a cégnek. Megoldási lehetősség: A vállalat

alkalmazottjai a fent említett okok miatt (bérezés, haszonrészesedés) elégedettek a céggel, ezért nem gondolkoznak a kilépésen. A vállalkozás három éve igen gyors ütemben fejlődik, és a profit is lényegesen megnőtt az első évhez képest, így jobb befektetés és kifizetődőbb a pénzüket a vállalaton keresztül kamatoztatni. 8. Struktúra és tőkésítés A társaság próbálja elkerülni minden áron az idegen tőke befolyását a cégnél és törekszik a maximális függetlenségre mind jogilag mind pénzügyileg. A cég távolabbi tervei között szerepelnek nagyobb volumenű fejlesztések ezeket megpróbálja minél nagyobb mértékben saját erőből elvégezni vagy minimális külső hitel felvételével. Az esetleges hitelek megítélésénél a vállalkozás joggal támaszkodhat a dinamikus fejlődésére és a jövőre irányuló terveire. 9. Pénzügyi terv A cég pénzügyi előrejelzései azt mutatják, hogy az eddigi sikerek megmaradnak sőt

egyre emelkedik a bevételek nagysága így ez biztató a további fejlődés szempontjából. Nyitó mérleg I. Pénzeszközök: 1. Készpénz állomány a pénztárban 2. Bankszámlán levő készlet 3. Vevők tartozása 4. Értékpapírok és befektetések 5. Egyéb pénzkövetelések II. Eszközök 6. Állóeszközök nettó értéke 7. Befejezetlen beruházások III. Vásárolt készletek 8. Alapanyagok 9. Fogyóeszköz 10. Egyéb termékek vagy termények IV. Saját termelésű készletek 11. Kész és félkész termékek 12. Befejezetlen termelés Eszközök összesen: 12.833000 Ft I. Hitel tartozások 1. Rövid lejáratú hitelek 2. Hosszú lejáratú hitelek 3. Szállítók követelése II. Egyéb pénztartozások 4. Adó, és egyéb esedékes befizetési kötelezettségek 5. Alapítói vagyon 6. Egyéb külső befektetések A források összesen: 12.833000 Ft 713.000 Ft 200.000 Ft 450.000 Ft 63.000 Ft 12.000000 Ft 12.000000 Ft 75.000 Ft 45.000 Ft 30.000 Ft 45.000 Ft 45.000

Ft 250.000 Ft 363.000 Ft 50.000 Ft 170.000 Ft 12000000 Ft - Éves Cash-flow Jan. Feb. Márc. Ápr. Máj. Jún. Júl. Aug. Szept. Okt. Nov. Dec. Bevétel Értékesítés Egyéb bevétel Összes bevétel 1250000 15000 1265000 1365000 15000 1380000 0 15000 15000 1200000 15000 1215000 3152600 15000 3167600 758000 15000 773000 1265430 15000 1280430 985600 15000 1000600 1123000 15000 1138000 0 15000 15000 1456000 15000 1471000 1463000 15000 1478000 25000 560000 0 26000 18000 560000 0 24000 10000 560000 0 20000 24000 560000 0 22000 29000 560000 0 17000 14000 560000 0 14000 25000 560000 0 12500 24000 560000 0 12000 21000 560000 0 13600 5000 560000 0 6000 18000 560000 0 18000 19870 560000 0 26000 0 24000 0 18000 0 14000 0 24000 0 26000 0 22000 0 17500 0 24000 0 29000 0 4000 0 24000 0 19000 5000 2000 6000 8000 8000 664000 1265000 601000 291000 5000 3400 5200 8000 5000 646600 1380000 733400 1024400 5000 1500 2500 8000 0 621000 15000 -606000

418400 5000 4000 6000 8000 8000 661000 1215000 554000 972400 5000 4500 7500 8000 7200 664200 3167600 2503400 3475800 5000 2000 6000 8000 8000 639000 773000 134000 3609800 5000 5560 6000 8000 2500 642060 1280430 638370 4248170 5000 2000 8650 8000 5500 649150 1000600 351450 4599620 5000 3450 5690 8000 8000 653740 1138000 484260 5083880 5000 0 1500 8000 0 589500 15000 -574500 4509380 5000 5000 7000 8000 9540 654540 1471000 816460 5325840 5000 2000 6000 8000 5000 650870 1478000 827130 6152970 Költség Anyag beszerzés Munka-bérek Megbízási, szakértői díjak Energia, fűtés és közüzemi díjak Bérleti díjak Nyomdai, hirdetési, postai, telefon díjak Biztosítás Szállítási költségek Bank költségek Karban-tartási költségek Értékesítési költségek Összes költség: Összes bevétel Különbség: Egyenleg A vállalkozás pénzügyi helyzetét tekintve igen dinamikusan fejlődik. Az esetleges hitelkérelemnél hátráltató tényező lehet az ingadozó

árbevétel és a viszonylag kis értékű eszközállomány. Sopron, 1999. december 14 Nagy Róbert V.ofmh