Informatika | Vállalati információs rendszerek » Sepely-Kovács - A Piramis és a Sybase rendszer

Alapadatok

Év, oldalszám:2004, 6 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:29

Feltöltve:2010. június 22.

Méret:56 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

A Piramis és a Sybase rendszer Internetes Rendelés Készítette: Kovács Máté, Sepely Bertalan III/1. A Piramis és a Sybase rendszer PIRAMIS A PIRAMISTM humán szakértői rendszer a közép-, nagyvállalatokat jellemző igények és folyamatok figyelembevételével fejlesztett integrált ügyviteli rendszer, amely hatékony megoldást kínál a bérszámfejtés, az ügynöki jutalékok elszámolása, a képzés és a humánpolitika támogatására. A rendszer fő jellemzője a bizonylati alapon történő működés, a vonatkozó törvényi és egyéb szabályozásokban előírt bizonylatok, adatok kezelése. Az üzleti algoritmusok és automatizmusok biztosítják a szükséges adatok meglétének és megfelelőségének ellenőrzését, kiértékelését. A felhasználók elsődleges feladata a rendszer által előállított adatok fölötti szükséges szakmai kontroll ellátása. Kiegészítő funkciók Hisztorikusság (történeti követés): Az adatsorral letárolásra

kerül a létrehozó és az utoljára módosító személy felhasználói azonosítója, a létrehozás és az utolsó módosítás időpontja, s amennyiben jelentőséggel bír az adat érvényességi időtartamának kezdete és vége. A historikus lekérdezések esetén utólag is biztosított, hogy a lekérdezés a vonatkoztatás időpontjának megfelelő adatokat szolgáltassa (pl. valamely hónap FEOR számos létszámadatainak utólagosan történő lekérdezése). Másrészt az adatváltozások követése azt is biztosítja, hogy a hosszabb időszakot felölelő lekérdezések esetén az adatok érvényességüknek megfelelően kerülnek kimutatásra. (Pl egy létszám statisztikai jelentés költséghelyes bontásban). Harmadrészt a szerződéses adatok változásainak kimutatására léteznek olyan lekérdezések, amelyekben igény szerint kérhetők valamely adat vagy adatok, illetve az összes szerződéses adatváltozás megjelenítése. Továbbá a PIRAMIS™ rendszerben

az "időben előre" adatrögzítés lehetősége is biztosított, nem szükséges a rögzítéssel megvárni az adatváltozás érvényessé válásának időpontját. A módosításokat a rendszer csak az érvényesség időpontjától kezdődően veszi figyelembe. Adminisztratív és szerződésadat mező szintű jogosultság kezelés: A PIRAMIS™ rendszer alapszolgáltatása az adattartomány vezérlés és a modulokhoz, funkciókhoz történő hozzáférések jogosultságainak kezelése. A bővítéssel a felhasználók hozzáférési jogosultságai konkrét adatok, 1 adatcsoportok szintjén tehető szabályozhatóvá. A funkcióval tetszőleges adatbeviteli és karbantartó képernyő formátumok alakíthatók ki, melyeken a karbantartható adatokra az adatbáziskezelő szintjén meghatározottnál szigorúbb követelmények is előírhatók. Munkaidő, munkarend és jogcím adatok betöltése külső rendszerből: Az alkalmazott – Pl. termelésirányítási,

teljesítménymérési, beléptető – rendszerekben keletkeztetett és megfelelő formátumban kinyert adatok fogadására kialakított funkciók. Bővíthető adminisztratív és szerződéses adatok kezelése: Tetszőleges számú, felhasználói szinten definiálható, leíró és kódtári típusú adatok létrehozását, karbantartását és lekérdezéseit támogató funkció. Szerződések, szerződésmódosítások formázott nyomtatása: Tetszőleges számú dokumentum sablon alakítható ki, melyeken felhasználói szinten szabályozható, hogy mely adatok, hol és hogyan jelenjenek meg. Munkaköri fogalmak szabadon bővíthető adatainak kezelése: A munkakör család, munkakör csoport és munkakör szintjén definiálható, tetszőleges számú, kódtári típusú vagy leíró adatok kezelését támogató funkció. Hivatali célú gépjárműhasználat útnyilvántartás modul: Az SZJA törvény szerint előírt útnyilvántartások vezetése, az adómentes és

adóköteles költségtérítések, napidíjak elszámolása, az év végi SZJA elszámolásban történő érvényesítése. Előnyök: Integráltság: A PIRAMIS™ rendszer nagyfokú integráltságot valósít meg úgy a munkavállalókhoz, mint a vállalkozó ügynökökhöz kapcsolódó személyzeti és szerződés nyilvántartó, munkaügyi, emberi erőforrás gazdálkodási, jövedelem elszámolási és adatszolgáltatási funkciók tekintetében. Ez lehetővé teszi, hogy szinte teljes mértékben kiküszöbölhető legyen a többszörös adatbevitel és karbantartás, mely által nő a hatékonyság, csökkenek az adminisztrációs költségek, valamint várható az adatok pontosságának és elérhetőségének a nagymértékű javulása. Költségkímélő: PIRAMIS™ rendszer következetesen költségkímélő megközelítést nyújt. A szoftver a felhasználókhoz közelebb álló és hatékonyabb adminisztratív és 2 operatív eljárásokat tesz lehetővé. A

hatékonyság növekedésének nyilvánvaló következménye, hogy ugyanazon munkát magasabb színvonalon kevesebb ember tudja elvégezni. Pontosabb,gyorsabb munkafolyamatok: A modern emberi erőforrás rendszerekkel szemben támasztott egyik fontos követelmény, hogy igazodjék a cég üzleti folyamataihoz. A PIRAMIS™ rendszer fontos jellemzője, hogy kifinomult eszközöket bocsát rendelkezésre a vállalt munkafolyamatainak kezelésére. A definiált munkafolyamatok révén automatizálhatók a feladatok megoldásához vezető lépések (pl. bizonyos vezető-beosztott alapú többszintű, több lépcsős engedélyezési folyamatok). SYBASE A Sybase a világ vezető szoftvergyártó cége. Nagyvállalati infrastruktúra szolgáltatóként heterogén technológiák összekapcsolódását segíti elő. A Sybase egyedülálló termékeivel – vállalati portál rendszerével, mobil és vezeték nélküli megoldásaival, kiforrott integrációs termékeivel és

nagyteljesítményű adatbázis-kezelő rendszereivel – támogatja ügyfeleit abban, hogy az e-Business hozzásegítse őket a sikerhez. A Sybase három területre összpontosítja üzleti tevékenységeit:  e-üzleti infrastruktúrák,  szakági megoldások és mobil,  vezeték nélküli technológiák.      E-üzleti infrastruktúrák A Sybase volt az első cég, amely vállalati portált, majd pedig második generációs vállalati portált hozott létre. Ezek az eredmények a cég 18 éves tapasztalatának köszönhetőek, amelyeket a méretrugalmas, nyílt architektúrájú adatbázis-kezelők és e-üzleti megoldások terén szerzett. A Sybase internetes megoldásaival a vállalatok több szabvány közül választhatnak, s működésüket az év minden percére és a bolygó minden pontjára kiterjeszthetik. A Sybase folyamatosan bővíti termékválasztékát, hogy ügyfelei megbízható és méretrugalmas megoldásokat hozhassanak létre, méghozzá

a versenytársaknál gyorsabban és olcsóbban. Szakági megoldások A Sybase régóta készít integrált ágazati megoldásokat a pénzügyi, távközlési, egészségügyi és kormányzati szféra számára. Az ágazatok esetében különösen fontos az integráció. A Sybase ezért 3 külön megoldáscsomagokat dolgozott ki az egészségügy számára (HIPAA), a pénzügyi szektornak (SWIFT, OFX) és a távközlési iparnak: a Communications e-Business Solution (CeBS) kifejezetten e gyorsan változó iparág sürgető igényeit elégíti ki. E stratégia rendkívül sikeresnek bizonyult, mert a Sybase bizonyított eredményeivel jelentős piaci részesedést szerzett a New York-i tőzsde cégei körében, ahol a brókercégek 58%-a a Sybase megoldását használja. Az online bankműveletek terén pedig a Sybase Financial Fusion nevű leányvállalatának megoldása a legelterjedtebb. A Financial Fusion nemzetközi támogató és szervizhálózatával a világ vezető

pénzintézeteit szolgálja ki. Teljes körű internetes pénzügyi megoldásai integrálják a kiskereskedelemben és a tőkepiacokon használt alkalmazásokat és köztesszoftvereket.    Mobil és vezeték nélküli megoldások A vezeték nélküli és mobil technológiák piacán a Sybase iAnywhere Solutions leányvállalata nyújt célzott megoldásokat. Az iAnywhere 60%-os piaci részesedéssel immár öt éve vezeti a mobil és vezeték nélküli megoldások piacát. A világ különböző pontjain több mint 600 partner, és tízezer ügyfél-telephelyen hatmillió felhasználó veszi igénybe az iAnywhere Solutions megoldásait olyan szolgáltatások támogatásához, mint a mobil eszközökről letölthető e-mail, az értékesítés számítógépes támogatása, a helyszíni szervizelés és az ügyfélkapcsolat-kezelés. Az iAnywhere Solutions ügyfelei között megtalálható a Fortune magazin 500-as listájának számos vállalata:    A

brókercégek, az egészségügyi termékeket és orvosi berendezéseket gyártó cégek, valamint a hálózatieszköz-gyártók mindegyike Az öt legnagyobb kereskedelmi bank és számítógépes szolgáltatócég Az öt legnagyobb gyógyszergyártó cég, távközlési vállalat és repülőgépgyártó közül négy 4 Internetes Rendelés Az internet segítségével rendeltünk pizzát a www.donpepehu weboldalról Az oldal nagyon egyszerűen és világosan felépített, teljesen átlátható, semmi felesleges ablak vagy menü nem található ott. Az oldalra kapcsolódva a ’rendelés’ menüpont alatt lehet ételeket rendelni illetve meg lehet tekinteni az étlapot, ahol a fővárosi és a vidéki menü külön van választva. A rendelés előfeltétele viszont az, hogy az oldalon regisztráltatni kell magunkat Persze ez nem annyira bonyolult, hogy bárki ne tudná elvégezni. Az adatok megadása után egy e-mail-ben elküldték nekünk a regisztrációs kódot, ami egy link

volt, és rákattintás után automatikusan az oldalra dobott vissza és máris regisztrált tagok lettünk, nem kellett tehát a kód beírásával vesződnünk. Ezek után már csak a kerületet és a pontos címet kellett kiválasztani, ahova a pizzát szállítsák. Ha a címjegyzékbe nincs benne az utcánk, akkor sajnos a házhozszállítás nem ingyenes. De mivel a mi utcánk rajta volt, ezért nekünk a szállításért nem kellett külön fizetnünk. Itt viszont fennakadást okozhat, ha egy háztömbnek vagy nagyobb épületnek több bejárata van, mivel lehet, hogy a cím pont azt a bejáratot jelöli, ahol nem a mi épületünk van( pl. a BMF kollégiuma), ezért a telefonszámot is meg kell adni a regisztrációnál, de ez nem biztos hogy segít a kiszállításkor. Ezek után a menüből kiválasztva a megfelelő ételt, adott esetben pizzát, feladhatjuk a rendelést és már csak várni kell, hogy az étel megérkezzen. A rendelés tehát egyszerűen és gyorsan ment, de

a kiszállítás annál lassabban. A pizzára körülbelül másfél-két órát vártunk, ami elég sok idő, ráadásul az étel már eléggé ki volt hűlve, viszont a „minőséggel” nem volt baj. Tehát a pizzarendelés nagyon egyszerű, gyors és kényelmes az internet segítségével, de a kiszállítás gyorsaságán még van mit javítani. 5